Den næste 7-serie er blevet mere komfortabel for ikke mindst bagsædepassagerne, fordi der er blevet længere mellem akslerne. Som den første personbil kan 7’erens baghjul hjælpe med at styre gennem sving.
Den nye BMW 7-serie bliver fyldt til randen med elektronik, der skal gøre livet bag rattet lettere.
Desuden bliver superlimousien fra BMW mere komfortabel. Det sidste sker blandt andet ved at forlænge akselafstenden med 14 centimeter, så benpladsen bliver bedre.
I eletronikbutikken bliver det blandt andet muligt at tilkøbe en Cruise Control med Stop & Go-funktion, så bilen nær styrtøjet klarer kø-kørslen alene.
Der bliver advarsler, hvis chaufføren forlader sin bane, overtræder hastighedsgrænsen og meget andet.
BMWs system til gengældelse af mørke personer langs vejen, det såkaldte Night Vision, bliver mere fintfølende og kan nu vise enkeltpersoner, der ellers er usynlige for det blotte øje. Night Vision kan også kigge til siden.
I motorrummet bliver udvalget tre nye motorer. På benzinsiden er der tale om en V8-motor med direkte indsprøjtning og dobbelt turbolader, der yder 407 heste, det er 41 flere heste end i forgængerne, og samtidig er benzinforbruget faldet med tre procent. Den lille benzinmotor er en række-sekser, også med dobbelt turbolader, der yder 326 heste. Endelig er der på dieselsiden en tredjegeneration common rail-motor på 245 hestekræfter.
Alt i alt er den nye BMW blevet 22 kilo lettere, blandt andet fordi der er brugt en del aluminium i undervogn og døre.
Alle motorvarianter bliver som standard udstyret med en sekstrins automatik-gearkasse, der ifølge BMW skifter hurtigere end de nuværende.
Det vil være muligt at køre på forskellige niveauer af komfort og sport. Det er nu udvidet til komfort, normal, sport og sport +. Indstillingerne påvirker både undervognen og motoren.
Nyt i undervognen er også et tilvalg, der gør det muligt at styre med bagakslen. Det er første gang, det kan fås til en personbil, og det giver ifølge BMW en mere præcis styring. Vinklen på baghjulene ændres med hastighed og ratudslag. På bagsædet skulle oplevelsen være, at det er mere behageligt at komme gennem sving. Endeligt skulle det betyde, at bilen får en mindre vendediameter.
BMW 7 er i første omgang kun vist frem for pressen og først til efteråret følger egentlige prøvekørsler.
Hvad de danske priser bliver på den nye BMW 7-serie, er ikke kendt endnu.
mandag den 28. september 2009
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar